Tietojenkäsittelytieteiden, elektroniikan, tietoliikenne- ja tietotekniikan tiedonhakuopas: Opinnäytteet

Hyvä muistaa

Ota viitteidenhallintaohjelma käyttöön heti, kun aloitat tiedonhaun seminaarityötä, opinnäytetyötä tai tutkimusta varten. Lähdeviitteesi pysyvät järjestyksessä ja lähdeluettelon tekeminen on helppoa.

Ohjeita lopputyöhön

Elektroniikan ja tietoliikennetekniikan kandityöohjeet Moodlessa

Tietotekniikan diplomityöohjeet

Tietojenkäsittelytieteiden ohjeet

Laturi-järjestelmän avulla opiskelijat voivat syöttää valmiin pro gradu- tai diplomityön tarkastettavaksi sekä tallennettavaksi yliopiston arkistoon ja kirjastoon.

Muuntaja on www-palvelu, jonka avulla voidaan muuntaa esim. Microsoft Word -tiedostoja PDF/A-tiedostoiksi.

Viitteidenhallinta

Siirrä hyvät viitteet talteen viitteidenhallintaohjelmaan. Viitteidenhallintaohjelman avulla voit:

• luoda tietokannan itse valituista viitteistä
  • kerätä viitetietoja eri lähteistä
  • jakaa viitteitä muille
  • kirjoittaa lähdeviitteet tekstiin
  • tehdä lähdeluettelon
  • muotoilla tekstiviittaukset sekä lähdeluettelon eri viittaustyylien mukaisesti.
Viitteidenhallintaohjelmia

LaTeXin käyttäjälle hyödyllisiä ohjelmia ovat myös mm. JabRef ja BibTeX

Tutkimusmenetelmät

Kielenhuolto