Maantieteen tiedonhakuopas: Kirjat

Työskentele kotona tai kampuksella

E-aineistoihin pääset  Oula-Finnan ja Tiedonhaun tieteenalaoppaiden kautta. Kirjaston e-aineistot ovat käytössäsi 24/7.

Kampuksilla saat e-aineistot käyttöösi kirjautumalla yliopiston verkossa oleville työasemille tai langattomaan Eduroam-verkkoon Oulun yliopiston käyttäjätunnuksella. Kampusten ulkopuolella pääset yliopiston verkkoon käyttämällä VPN-palvelua tai etätyöpöytää.

E-aineistoja voi myös käyttää yliopiston verkon ulkopuolelta etäkäyttäjänä. Lue tarkemmat ohjeet etäkäyttöön.

E-kirjatietokantoja

E-kirjatietokannoissa voi tehdä hakuja kirjojen sisältöön. E-kirjat löytyvät otsikoidensa kautta myös Oula-Finnasta.

E-kirjaopas sisältää tietoa mm. e-kirjojen lataamisesta.

Kirjojen saatavuus

Tietyn kirjan saa luettavakseen käyttämällä alla olevia työkaluja. Jos haluat tehdä monipuolisempia aiheenmukaisia hakuja ja hakea myös e-kirjojen kokoteksteistä, käytä e-kirjatietokantojen käyttöliittymiä.

Kirjojen arviointi