Oula-Finna-opas

Käytä Kirjat, lehdet, tietokannat ym. osiota, kun etsit

• tiettyä kirjaa: kotimainen tai kansainvälinen, painettu tai elektroninen
  • tiettyä lehteä: kotimainen tai kansainvälinen, painettu tai elektroninen
  • kirjoja aiheestasi: kotimaisia tai kansainvälisiä, painettuja tai elektronisia.

Sisällöstä suuri osa on suomalaista, joten suomenkielisiä hakusanoja voi käyttää.

Oula-Finnaan luetteloidaan myös e-kirjat, joista suurin osa on englanninkielisiä. Siksi kannattaa hakea myös englanninkielisillä sanoilla.

Tietokannassa on kirjojen ja lehtien lisäksi opinnäytteitä (mm. OuluREPO ja Theseus), konferenssijulkaisuja, tietokantoja sekä Avointen oppimateriaalien kirjaston aineistot.

Oula-Finnan muut osiot

Kansainväliset e-aineistot

Kuopion Varastokirjasto

Kotimaisia artikkeleita

Oula-Finna / Oulun yliopisto

Oula-Finna / Oamk

Lisätietoa | Oula-Finna

Oula-Finna on Oulun yliopiston kirjaston tietokanta. Kuten kirjastotietokannat yleensä myös Oula-Finna on viitetietokanta. Kokotekstit löytyvät kirjaston hyllyistä painettuina tai linkkien takaa elektronisina; ne eivät sisälly itse tietokantaan, joten vain tietueiden sanoista voi hakea.

Tietueet sisältävät vähintään ns. bibliografiset eli lähdeluettelossa tarvittavat tiedot ja usein myös asiasanoja, tiivistelmän ja sisällysluettelon.

Tiedonhakumielessä Oula-Finna on kaikille avoin. Painettujen lehtien ja kirjojen lainaamiseen tarvitaan kirjastokortti. Näiden aineistojen osalta Oulun yliopiston ja Oamkin Oula-Finnat ovat samansisältöiset.

Elektroniset aineistot, ostetut e-kirjat, e-lehdet ja tietokannat, ovat käytettävissä Oulun yliopiston tai Oamkin verkossa, VPN-yhteydellä tai kirjautumalla Oulun yliopiston tai Oamkin tunnuksella (Haka Login).

Saavutettavuus | Oula-Finna

APUA TIEDONHAKUUN