Tietojenkäsittelytieteiden, elektroniikan, tietoliikenne- ja tietotekniikan tiedonhakuopas: Opastus

Tervetuloa tietojenkäsittelytieteiden, sähkö-, tietoliikenne- ja tietotekniikan tiedonhakuoppaaseen

Tähän oppaaseen on koottu keskeisiä tietokantoja ja työkaluja sähkötekniikan, tietotekniikan ja tietoliikennetekniikan sekä tietojenkäsittelytieteiden opiskelijoiden ja tutkijoiden tiedonhakua varten. Eri välilehdiltä löytyy mm. tiedonlähteitä ja tietoa tiedonhaun ja tutkimuksen arvioinnista. Tutkimus ja opinnäytteet-välilehdeltä löytyy mm. sähkötekniikan ja tietoliikennetekniikan osastojen viimeisimmät julkaisut Scopus-tietokannassa.

Apua tiedonhakuun

Tietopalvelu opastaa tiedonlähteiden, tietokantojen ja elektronisten lehtien käytössä sekä viittaustiedonhakujen ja viittausanalyysien tekemisessä. Opastus on maksutonta Oulun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle. Muilta asiakkailta perittävät maksut voi tarkistaa palveluhinnastosta.

Ota yhteyttä ja varaa aika!

email: informationservice (at) oulu.fi

Tietopalvelun varauslomake

Tiedonhankinnan opetus

Tietoiskutarjotin Tutkija / opettaja, kutsu informaatikko tutkimusryhmäsi tapaamiseen.

Tiedonhankintakurssien verkko-oppimateriaali: Tieteellinen tiedonhankinta

Tieteellisiin julkaisuihin pohjautuva arviointi