CINAHL-ohje: Viitteiden tulostus / tallennus ja hakustrategian tallentaminen

Viitteiden tallentaminen ja lähettäminen

• Viitteet voidaan lähettää sähköpostiin, tallettaa tiedostoksi, tulostaa paperille tai siirtää viitteidenhallintaohjelmaan (esim. Mendeley).
  • Jos sähköpostitulostuksessa on näkyvissä vaihtoehto PDF as a separate attachment (when available), lähettää ohjelma tällä valinnalla kaikki kokotekstin sisältävät viitteet erillisinä posteina sekä kaikki lähetetyt viitteet vielä yhtenä listana. Jos haluat vain viitelistan, jätä tämä kohta valitsematta.

Viitteiden vienti Mendeley-viitteidenhallintaohjelmaan

1. Tulostettavat viitteet kootaan kansioon (Folder). Kansioon voi koota viitteitä koko istunnon ajan. Viite viedään kansioon viitteessä näkyvästä kansiokuvakkeesta. Koko näytöllisen saa kerralla kansioon viitelistan oikean yläreunan Share valikon kohdasta Results (1-X) linkistä.

2. Kansio saadaan esiin viitelistan oikean reunan Go to: Folder view  tai yläreunan Folder-linkistä.

3. Export-toiminnolla pääset siirtämään viitteet RefWorks-viitteidenhallintaohjelmaan. Export-painike on oikean reunan Tools-valikossa.

4. Valitse tiedostomuodoksi RIS, mikäli viet viiitteet esim. Mendeleyhin tai Covideceen.

5. Delivery.ris -niminen tiedosto ilmestyy laitteesi ladattuihin tiedostoihin.

6. Klikkaa Mendeleyssä Add new -> Files from computer -> RIS ja lataa tiedosto.

Mikäli haluat siirtää kokonaisen hakutuloslistauksen, jossa on satoja viitteitä, käytä Share-valikon E-mail a link to download  exported results -toimintoa. Muista valita oikea tiedostoformaatti. RIS-formaatti käy sekä Mendeleyhin, RefWorksiin että Covidenceen. Voit ladata sähköpostiisi tulevasta linkista ZIP-kansion, jonka sisällä on RIS-tiedosto.

Hakustrategian tallettaminen

Haun tallettamiseen tarvitaan MyEBSCOhost-tunnukset. Klikkaa hakunäytön yläreunan Sign In  –linkkiä. Klikkaa sen jälkeen Sign up –linkkiä ja tee tunnukset. Haut talletetaan kirjautumalla tunnuksilla sisälle ja osoittamalla hakuhistorian yläreunassa näkyvää Save Searches/Alerts –linkkiä

Talletetut haut löytyvät kirjautumalla omilla tunnuksilla sisälle ja valitsemalla kansiosta (My Folder) Saved Searches. Osoita halutun haun alla näkyvää Retrieve Saved Search –linkkiä. Tämän jälkeen saat hakutulokset näkyviin valitsemalla hakuhistorian vasemmasta yläreunasta Select/deselect all –ruudun ja osoittamalla Refresh Search Results –painiketta.

Huom! Hakutuloksiin tulevat mukaan kaikki tähänastiset julkaisut, koska ohjelma hakee suoraan tietokannasta hakuhetken tilanteen. Poikkeuksena ainoastaan haut, joissa on rajattu viimeinen julkaisuvuosi.

CINAHL (Oulun yliopisto)

CINAHL on käytettävissä yliopiston ja OYS:n verkossa sekä etäkäyttöön kirjautumisen kautta.

CINAHL (Oulun ammattikorkeakoulu)

CINAHL on käytettävissä Oulun ammattikorkeakoulun verkossa sekä etäkäyttöön kirjautumisen kautta.