Lähihoitajien tiedonlähteet: Kirjat

Oula-Finnassa voit hakea ja varata aineistoja sekä uusia lainoja.

Kuulutko oppivelvollisuuden piiriin?

Oppivelvollisuuden piiriin kuuluvilla opiskelijoilla on oikeus maksuttomaan opetukseen, joka koskee myös oppikirjoja. Sosiaali- ja terveysalan kirjastossa on erillinen oppivelvollisuuskokoelma, josta oppivelvollisuuden piiriin kuuluvat opiskelijat voivat lainata oppikirjoja pitempiaikaiseen käyttöön. Jos kuulut oppivelvollisuuden piiriin, toimi näin:

• Pyydä tarvitsemaasi oppikirjaa kirjaston asiakaspalvelutiskiltä.
  • Oppivelvollisuuskokoelmaan kuuluvia kirjoja ei voi varata.
  • Voit lainata samaa kirjaa vain yhden kappaleen.
  • Laina-aika on joko 90 vrk tai 180 vrk.
  • Saat muistutuksen sähköpostiisi, kun eräpäivä lähestyy.
  • Lainan voi tarvittaessa uusia kirjaston asiakaspalvelutiskillä.
  • Voit palauttaa kirjan joko kirjaston asiakaspalveluun tai palautusautomaatilla.
  • Lainauskielto astuu voimaan, jos kirjaa ei palauteta tai lainaa uusita 14 vrk kuluttua eräpäivästä.
  • Kadonnut tai turmeltunut kirja tulee korvata hankkimalla uusi kirja tilalle.

Oppivelvollisuuskokoelmaan kuuluvat oppikirjat on merkitty Oula-Finna-tietokantaan tunnuksella "SOTE Osao OV".

Celian äänikirjat lukemisesteisille

Celian äänikirjoja voivat käyttää opiskelijat, joille tavallisen kirjan lukeminen on sairauden tai vamman vuoksi vaikeaa. Kirjojen käyttöön oikeuttavat esim. lukivaikeus tai oppimisvaikeus.

Lue lisää kirjaston Celia-oppaasta >>

Puuttuuko kirjastosta jokin teos?