Luonnonvara-ala: Kokoteksti- ja viitetietokannat

Tietokannat

Mistä apua hakusanoihin?

Ennen tiedonhakua kannattaa miettiä, mitkä käsitteet liittyvät aiheeseen. Tärkeimpiä hakusanojen lähteitä ovat aineiston sisällön kuvailuun käytetyt asiasanastot. Myös sanakirjoja kannattaa hyödyntää.

Tilaa artikkelikopio Varastokirjastosta

Oamkin opiskelijat ja henkilökunta voivat tilata Oula-Finnan kautta maksuttomia artikkelikopioita Varastokirjaston lehtikokoelmasta. Varastokirjasto lähettää artikkelikopion pdf-tiedostona asiakkaan sähköpostiin.

Hae ensin haluamasi lehden tiedot esille Kuopion Varastokirjaston kokoelmasta.

Lehden hakeminen Oula-Finnasta

Tarkista, että haluamasi numero on saatavana Varastokirjastossa, ja kirjaudu sisään että voit tehdä tilauksen. Klikkaa ”Tilaa kopio lehden artikkelista” -linkkiä.

Saatavuustietojen tarkistaminen

Tarkista, että lomakkeella on sähköpostiosoitteesi. Kirjoita lomakkeen lisätietoja-kenttään haluamasi artikkelin tiedot, esim. vuosi, volyymi, numero, sivut, artikkelin tekijä ja nimi. Klikkaa lähetä-painiketta.

Artikkelikopio-lomakkeen täyttäminen

Varastokirjasto lähettää pyydetyn artikkelin pdf-tiedostona sähköpostiisi. Toimitusaika on yleensä 1-2 työpäivää.

E-aineistot A-Ö

Kaikki Oulun ammattikorkeakoulun hankkimat e-aineistot listana.

Cambridge Core: Animal consortium

Hankehaavi

Viitetietokannat

Viitetietokannat sisältävät pääasiassa vain artikkeliviitteitä. Itse artikkeli on hankittava erikseen luettavaksi.

Tekoäly tiedonhaussa!

Tekoälysovellukset ovat uusinta uutta tiedonhaussa. Tutustu kirjaston opppaaseen, jossa esitellään muutamia sovelluksista.