Tanssi: Hae lehtiä ja artikkeleja

Kotimaisten artikkelien hakeminen

Suurin osa kotimaisista ammattilehdistä on julkaistu painettuna. Oula-Finnaan ei ole kuitenkaan tallennettu lehtien artikkelitietoja joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Voit etsiä artikkeleja tietystä aiheesta alla listatuista tietokannoista. Tietokannoista ei voi hakea yhtäaikaa, vaan haut pitää tehdä jokaisessa erikseen.

Oman alasi painetut lehdet löydät kirjastosta. Kuluvan vuoden numeroita ei lainata, mutta vanhempia lehtiä voi lainata normaalisti.

Tilaa artikkelikopio Varastokirjastosta

Oamkin opiskelijat ja henkilökunta voivat tilata Oula-Finnan kautta maksuttomia artikkelikopioita Varastokirjaston lehtikokoelmasta. Varastokirjasto lähettää artikkelikopion pdf-tiedostona asiakkaan sähköpostiin.

Hae ensin haluamasi lehden tiedot esille Kuopion Varastokirjaston kokoelmasta.

Lehden hakeminen Oula-Finnasta

Tarkista, että haluamasi numero on saatavana Varastokirjastossa, ja kirjaudu sisään että voit tehdä tilauksen. Klikkaa ”Tilaa kopio lehden artikkelista” -linkkiä.

Saatavuustietojen tarkistaminen

Tarkista, että lomakkeella on sähköpostiosoitteesi. Kirjoita lomakkeen lisätietoja-kenttään haluamasi artikkelin tiedot, esim. vuosi, volyymi, numero, sivut, artikkelin tekijä ja nimi. Klikkaa lähetä-painiketta.

Artikkelikopio-lomakkeen täyttäminen

Varastokirjasto lähettää pyydetyn artikkelin pdf-tiedostona sähköpostiisi. Toimitusaika on yleensä 1-2 työpäivää.

International Bibliography of Theatre and Dance with Full Text

Hae ulkomaisia e-lehtiä aiheella tai nimellä

Pedanssi

Lehden tarkoitus on lisätä keskustelua tanssista, tanssin ilmiöistä ja tanssikasvatuksesta. Tanssikasvatuksen näkökulmia tarkastellaan mm. baletin, kansantanssin, showtanssin ja paritanssin viitekehyksistä. Lehden sisällöstä vastaa toimituskunta, johon kuuluu Oamkin tanssin tiimin henkilökuntaa, opiskelijoita, alumnijäsen sekä julkaisijan eli Pohjois-Pohjanmaan taiteen ja kulttuurin tuen (Potku ry:n) edustaja. Pedanssi on ilmestynyt 2-4 kertaa vuodessa vuoteen 2021 saakka. Saatavilla OamkTanssi Issuu-sivun kautta.

Tanhuviesti

Suomalaisen Kansantanssin Ystävät ry:n julkaisema verkkolehti kertoo kansanmusiikin lisäksi aihetta käsittelevästä kirjallisuudesta, uusista äänitteistä, alan tapahtumista ja koulutuksesta, tallennus- ja tutkimustoiminnasta sekä kansanperinteestä, kansallispuvuista ja muusta alaan liittyvästä. Tanhuviesti kertoo myös alalla tehtävästä kansainvälisestä yhteistyöstä.

Tanhuviesti on ilmestynyt verkkolehtenä vuodesta 2004 alkaen. Saatavissa lisäksi lyhyesti tietoja vuosien 2000-2003 numeroiden sisällöstä.

Teatteri & Tanssi + Sirkus

Teatteri&Tanssi+Sirkus-lehti on asiantunteva ja helposti lähestyttävä esittävän taiteen aikakauslehti. Lehdessä käsitellään esittäviä taiteita osana arkea ja yhteiskuntaa.

Lehden kohderyhmään kuuluvat mm. esittävien taiteiden ammattilaiset, innokkaat katsojat, kulttuurialojen harrastajat ja opiskelijat, sekä taideaineiden opettajat.

Liikekieli.com - Tanssitaiteen verkkolehti

edit: Tanssin Liikekieli ry on päätetty lakkauttaa 13.6.2023. Vanhat lehdet ovat yhä luettavissa.