Tanssi: Internet-lähteet ja työkalut

Säpinää sälleihin

Säpinää Sälleihin on tanssinohjaajien ja -opettajien käyttöön tuotettu poikien tanssitoimintaa tukeva aineisto. Aineisto on kerätty tanssin asiantuntijoilta Jarmo Lehikoiselta (kasvatustieteen maisteri, kansantanssin ohjaaja) ja Jussi Kaijankankaalta (tanssinopettaja). Yksiin kansiin sen on koonnut Anu Kokkonen (tanssinopettaja, amk). Piirrokset ovat Emmi Malkin käsialaa. Taiteen keskustoimikunta on tukenut aineiston tuottamista.

säpinää sälleihin logo

Sirkuksen ja Tanssin Tiedotuskeskus ry on alan asiantuntija

Sirkuksen ja tanssin tiedotuskeskus ry. on sirkus- ja tanssialoja edustava itsenäinen asiantuntijaorganisaatio, jonka toimintaa tukee opetus- ja kulttuuriministeriö.

Yhdistys tuottaa ja levittää tietoa sirkus- ja tanssialojen toiminnasta ja toimijoista, olosuhteista ja tuloksista ja kehittää toiminnan edellytyksiä maassamme. Yhdistys edistää myös näiden alojen kansainvälistä yhteistyötä ja vientiä.

Toiminta tukee myös tanssi- ja sirkuskulttuurin asemaa Suomessa.

.

tanssin tiedotuskeskuksen logo

Opetussuunnitelmatyö ja osaamisperusteisuus

Ammattipeda-sivusto on tarkoitettu kaikille ammattikoulutuksen kehittäjille, oppilaitosjohdon edustajille, opetustoimen henkilöstön osaamisen kehittämisestä vastaaville sekä opetustoimen henkilöstökoulutuksen tuottajille. Sivusto antaa ideoita osaamisperusteisen ammatillisen koulutuksen toteutukseen käytännössä sekä tukee yksilöllisten opintopolkujen toteuttamista esittelemällä työvaltaisen oppimisen, yrittäjyyskasvatuksen ja yrittäjyyden, rikastetun oppimisen sekä mobiliioppimisen hyödyntämismahdollisuuksia.

Huom! Sivustoa ei enää päivitetä.

ammattipeda logo

American Ballroom Companion

kuvituskuva

The Library of Congress Music Division esittelee satoja eurooppalaisia ja amerikkalaisia salonkitansseja vuosilta 1490-1920.

Taju

Taju on Taideyliopiston avoin julkaisuarkisto. Arkistoon tallennetaan Taideyliopistossa tuotettua kokotekstiaineistoa kuten väitöksiä, opinnäytetöitä, taiteellista tutkimusta, tieteellisten artikkeleiden rinnakkaistallenteita, julkaisusarjoja, oppimateriaaleja sekä digitoituja nuotteja, äänitteitä ja konserttitallenteita. Osa aineistosta on vapaasti saatavissa (Open Access) ja osa vain Taideyliopiston tunnuksilla tai paikan päällä Sibelius-Akatemian kirjastossa.

Työkaluja

Musiikkia

Urheilututkimukset

Urheilututkimukset.fi on urheilututkimustietokanta, joka sisältää tieteellisiä tutkimusraportteja, soveltavia tutkimusraportteja eri lajeista, yliopiston opinnäytetöitä eri tasoilta, ammattikorkeakouluopiskelijoiden lopputöitä sekä muita urheilututkimukseen liittyviä raportteja.

Research Catalogue

The Research Catalogue (RC) is a non-commercial, collaboration and publishing platform for artistic research provided by the Society for Artistic Research. The RC is free to use for artists and researchers. It serves also as a backbone for teaching purposes, student assessment, peer review workflows and research funding administration. It strives to be an open space for experimentation and exchange.

Tanssinriemu

Tanssinriemu.fi on Suomen Nuorisoseurojen jäsenilleen tarjoama palvelu, jossa jaetaan Nuorisoseurajärjestön tuottamia tanssiohjelmistoja kansantanssiryhmien käyttöön.

Tekoäly tiedonhaussa!

Tekoälysovellukset ovat uusinta uutta tiedonhaussa. Tutustu kirjaston opppaaseen, jossa esitellään muutamia sovelluksista.