Bioanalytiikka: Etusivu

Alakohtaiset tiedonhakuoppaat | Oamk

Tervetuloa bioanalytiikan tiedonlähteiden pariin!

Bioanalytiikan tiedonhakuoppaasta löydät keskeiset Oamkin käyttöön hankitut tietokannat sekä muutamia vinkkejä ja linkkejä tiedonhakuun laajemminkin. Muistathan, että kattava tiedonhaku vaatii työtä: paras lopputulos syntyy tekemällä tiedonhakuja useista eri lähteistä. Jos sinulle tulee vastaaan kysymyksiä tai kaipaat apua tiedonhaussa, tervetuloa kirjastoon kysymään lisää!

<none>

Kuva: Umberto Salvagnin

Mistä apua hakusanoihin?

Ennen tiedonhaun aloittamista kannattaa miettiä, millä hakusanoilla lähdet hakemaan tietoa. Mitkä käsitteet liittyvät olennaisesti aiheeseesi? Hakusanojen pohdinnassa kannattaa hyödyntää erilaisia sanastoja. Lisää hakusanoja voit löytää myös hakujen aikana.

E-aineistojen etäkäyttö

Kirjaston hankkimaa e-aineistoa on mahdollista käyttää Oamkin verkon ulkopuolelta, esimerkiksi kotoa tai työpaikalta. Käyttö on mahdollista vain Oamkin opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Näistä on hyvä aloittaa!

Celian äänikirjat lukemisesteisille

Celian äänikirjoja voivat käyttää opiskelijat, joille tavallisen kirjan lukeminen on sairauden tai vamman vuoksi vaikeaa. Kirjojen käyttöön oikeuttavat esim. lukivaikeus tai oppimisvaikeus.

Lue lisää Celian äänikirjoista >>