Bioanalytiikka: Hae lehtiä

Alakohtaiset tiedonhakuoppaat | Oamk

Bioanalytiikan lehtiä Sosiaali- ja terveysalan kirjastossa

Kirjastosta löytyy alakohtaisesti lehtiä sekä painettuina että verkkojulkaisuina. Lisäksi kirjastossa on lehtiä mm. lääketieteeseen ja muihin koulutusaloihin sekä yleisesti terveyteen ja hyvinvointiin liittyen. Uusinta numeroa ei lainata, mutta muilla lehdillä on kahden viikon laina-aika. Tervetuloa tutustumaan!

Lehtiä soten kirjaston lehtihyllyssä.

Hae e-lehteä aiheen perusteella

Jos olet et ole kampuksella, ota VPN-yhteys koulun verkkoon tai kirjaudu sisään Oula-Finnaan, niin saat enemmän hakutuloksia ja sinulla on pääsy maksullisiin artikkeleihin.

Tilaa artikkelikopio Varastokirjastosta

Oamkin opiskelijat ja henkilökunta voivat tilata Oula-Finnan kautta maksuttomia artikkelikopioita Varastokirjaston lehtikokoelmasta. Varastokirjasto lähettää artikkelikopion pdf-tiedostona asiakkaan sähköpostiin.

Hae ensin haluamasi lehden tiedot esille Kuopion Varastokirjaston kokoelmasta.

Lehden hakeminen Oula-Finnasta

Tarkista, että haluamasi numero on saatavana Varastokirjastossa, ja kirjaudu sisään että voit tehdä tilauksen. Klikkaa ”Tilaa kopio lehden artikkelista” -linkkiä.

Saatavuustietojen tarkistaminen

Tarkista, että lomakkeella on sähköpostiosoitteesi. Kirjoita lomakkeen lisätietoja-kenttään haluamasi artikkelin tiedot, esim. vuosi, volyymi, numero, sivut, artikkelin tekijä ja nimi. Klikkaa lähetä-painiketta.

Artikkelikopio-lomakkeen täyttäminen

Varastokirjasto lähettää pyydetyn artikkelin pdf-tiedostona sähköpostiisi. Toimitusaika on yleensä 1-2 työpäivää.

Etsitkö jotain tiettyä artikkelia?

• Löytyykö lehti, jossa artikkeli on, Oula-Finnan kautta? Voit testata myös hakua artikkelin nimellä Oula-Finnasta.
  • Kansainvälisten artikkeleiden kohdalla kokeile myös hakua artikkelin nimellä Oula-Finnan Ulkomaiset e-artikkelit ja kirjat -välilehdellä.
  • Tarkista, löytyykö  artikkeli Google Scholarin kautta.
  • Jos aineisto ei ole saatavana kokotekstinä löytämässäsi verkkopalvelussa, silmäile näkyykö viitteissäsi kuvake S tai S Links. Linkkiä klikkaamalla pääset tarkistamaan, onko aineisto saatavana jostain toisesta tietokannasta sähköisenä.
  • Löytyykö lehti, jossa artikkeli on, Varastokirjaston kokoelmista? Voit tehdä artikkelipyynnön ja noutaa artikkelikopion kirjastosta maksutta.
  • ​Löytyykö lehti, jossa artikkeli on, jostain muusta kirjastosta Suomesta tai ulkomailta? Voit tilata maksullisen artikkelikopion kaukopalvelun kautta. Kaukopalvelu on maksullista, hinnaston löydät kirjaston nettisivuilta.