Ammatillinen opettajankoulutus: Tietokannat

Tietokantoja

eric logo

ERIC on kasvatusalan kansainvälinen tietokanta. Se on Yhdysvaltain hallinnon alainen tietokanta. Se on alun perin ollut viitetietokanta, mutta nykyisin se sisältää runsaasti kokotekstiartikkeleja.

ERICin ehdoton avu on sen vapaa käytettävyys kaikille kaikkialta. ERIC ei siis vaadi kirjautumista.

ebsco logo

E-aineistojen etäkäyttö

Kirjaston hankkimaa elektronista aineistoa on mahdollista käyttää myös Oamkin verkon ulkopuolelta esimerkiksi kotikoneelta. Käyttö on mahdollista vain Oamkin opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Huomaa, että voit kirjautua aineistoihin kotoa käsin vain Oulun yliopiston kirjaston sivujen, Finnan tai tiedonhakuoppaiden kautta! Työskennellessäsi kotona tai koulun ulkopuolella, voit myös ottaa VPN-yhteyden koulun verkkoon, niin tiedonsiirtosi on salattu ja pääset käyttämään e-aineistojakin kuten olisit koulun verkossa.

Ebook Central

Tekoäly tiedonhaussa!

Tekoälysovellukset ovat uusinta uutta tiedonhaussa. Tutustu kirjaston opppaaseen, jossa esitellään muutamia sovelluksista.