Energia- ja ympäristötekniikka: Hae artikkeleita

Tutkimusartikkelien hakeminen

Artikkeliviitteitä ja kokotekstejä on tallennettu eri kustantajien ylläpitämiin tietokantoihin. Tälle sivulle on koottu linkit ja esittelyt kirjaston kautta käytössä olevista viite- tai kokotekstitietokannoista.

Tietokannoista ei voi hakea yhtäaikaa, vaan haut pitää tehdä jokaisessa erikseen. Osa tietokannoista on haettavissa Oula-Finnan ulkomaisten artikkelien haun kautta.

Oman alasi painetut lehdet löydät kirjastosta. Kuluvan vuoden numeroita ei lainata, mutta vanhempia lehtiä voi lainata normaalisti.

Tilaa artikkelikopio Varastokirjastosta

Oamkin opiskelijat ja henkilökunta voivat tilata Oula-Finnan kautta maksuttomia artikkelikopioita Varastokirjaston lehtikokoelmasta. Varastokirjasto lähettää artikkelikopion pdf-tiedostona asiakkaan sähköpostiin.

Hae ensin haluamasi lehden tiedot esille Kuopion Varastokirjaston kokoelmasta.

Lehden hakeminen Oula-Finnasta

Tarkista, että haluamasi numero on saatavana Varastokirjastossa, ja kirjaudu sisään että voit tehdä tilauksen. Klikkaa ”Tilaa kopio lehden artikkelista” -linkkiä.

Saatavuustietojen tarkistaminen

Tarkista, että lomakkeella on sähköpostiosoitteesi. Kirjoita lomakkeen lisätietoja-kenttään haluamasi artikkelin tiedot, esim. vuosi, volyymi, numero, sivut, artikkelin tekijä ja nimi. Klikkaa lähetä-painiketta.

Artikkelikopio-lomakkeen täyttäminen

Varastokirjasto lähettää pyydetyn artikkelin pdf-tiedostona sähköpostiisi. Toimitusaika on yleensä 1-2 työpäivää.

Sanastot ja sanakirjat

Etäkäyttö

Oamkin opiskelijat ja henkilökunta voivat käyttää kirjaston hankkimia maksullisia elektronisia aineistoja Oamkin verkon ulkopuolella. Kirjautumiseen tarvitaan Oamkin käyttäjätunnus ja salasana.

Käyttöoikeudet

Kirjasto hankkii e-aineistoja sekä Kansalliskirjaston FinELib-konsortion kautta että suoraan aineistotoimittajilta. E-aineistosopimuksissa määritellään aineistojen käyttöoikeudet ja -rajoitukset. Tällaisia ovat esimerkiksi tulostukseen, linkityksiin ja lähdeviittauksiin liittyvät asiat. E-aineistoja ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin.