PubMed-ohje: Uutuusseuranta ja haun tallentaminen (My NCBI)

My NCBI

• Voit tallentaa viitteitä My NCBI -tilille. Tilin avulla voit myös kustomoida hakuominaisuuksia ja tehdä uutuusseurannan aiheestasi.

Tilin luominen

1. Klikkaa PubMedin etusivulla oikean yläkulman Log In -kuvaketta.

2. Klikkaa alalaidasta Sign up.

3. PubMed:ssa on käytössä ns. 3rd-Party login. Valitse esillä olevista vaihtoehdoista tai klikkaa "more sign up options", jos haluat käyttää Oulun yliopiston tai Oulun ammattikorkeakoulun SSO-kirjautumista.

4. Kirjoita hakukenttään oulu ja saat esille vaihtoehdot Oulu University of Applied Sciences ja University of Oulu.

<none>

Haun tallentaminen ja uutuusseuranta

Voit tallentaa haun ja tehdä uutuusseurannan hakuhistoriassa klikkaamalla hakulausekkeen kohdalta kolmea pistettä ja valitsemalla sen jälkeen Create alert

Haku toimii uutuusseurantana, mikäli tilaat sähköpostiisi ilmoitukset uusista aiheen tutkimuksista.

Kuvassa on valittu Yes kohdassa Would you like email updates of new search results?

Viitteiden tallentaminen My NCBI-tilille

Viitteitä voi myös siirtää omalle tilille hakutulossivun Send to: Collections -toiminnolla. Valitse halumasi viitteet tai tallenna tilille koko hakutuloslistaus. My Bibliographyyn voit tallentaa omia artikkeleitasi ja asettaa luettelon yksityiseksi tai julkiseksi. Lisätietoa My Bibliography -toiminnosta. Leikepöydälle (Clipboard) tallennetut viitteet säilyvät vain session ajan  - käytä joko viitteidenhallintaohjelmaa tai My NCBI -tiliä pysyvään tallentamiseen.

Kuvassa on valittu kaikki viitteet (All results), uusi kokoelma (Create a new collection) ja nimetty kokoelma. Lopuksi klikataan Add.

Tallennetut viitteet, suosikit, rajausfiltterit ja viimeaikainen hakuhistoria näkyvät My NCBI -tilillä.