Oula-Finna-opas

Käytä Kirjat, lehdet, tietokannat ym. osiota, kun etsit

• tiettyä kirjaa: kotimainen tai kansainvälinen, painettu tai elektroninen
  • tiettyä lehteä: kotimainen tai kansainvälinen, painettu tai elektroninen
  • kirjoja aiheestasi: kotimaisia tai kansainvälisiä, painettuja tai elektronisia.

Sisällöstä suuri osa on suomalaista, joten suomenkielisiä hakusanoja voi käyttää.

Oula-Finnaan luetteloidaan myös e-kirjat, joista suurin osa on englanninkielisiä. Siksi kannattaa hakea myös englanninkielisillä sanoilla.

Tietokannassa on kirjojen ja lehtien lisäksi opinnäytteitä (mm. OuluREPO ja Theseus), konferenssijulkaisuja, tietokantoja sekä Avointen oppimateriaalien kirjaston aineistot.

Kuvakaappaus Oula-Finnasta

Oula-Finnan muut osiot

E-aineistot

Kuopion Varastokirjasto

Kotimaisia artikkeleita

Oula-Finna / Oulun yliopisto

Oula-Finna / Oamk

Lisätietoa | Oula-Finna

Oula-Finna on Oulun yliopiston kirjaston tietokanta. Kuten kirjastotietokannat yleensä myös Oula-Finna on viitetietokanta. Kokotekstit löytyvät kirjaston hyllyistä painettuina tai linkkien takaa elektronisina; ne eivät sisälly itse tietokantaan, joten vain tietueiden sanoista voi hakea.

Tietueet sisältävät vähintään ns. bibliografiset eli lähdeluettelossa tarvittavat tiedot ja usein myös tiivistelmän ja sisällysluettelon.

Tiedonhakumielessä Oula-Finna on kaikille avoin. Painettujen lehtien ja kirjojen lainaamiseen tarvitaan kirjastokortti. Näiden aineistojen osalta Oulun yliopiston ja Oamkin Oula-Finnat ovat samansisältöiset.

Elektroniset aineistot, ostetut e-kirjat, e-lehdet ja tietokannat, ovat käytettävissä Oulun yliopiston verkossa, VPN-yhteydellä tai kirjautumalla Oulun yliopiston tai Oamkin tunnuksella (Haka Login).

Saavutettavuus | Oula-Finna

APUA TIEDONHAKUUN