Geotieteiden sekä kaivos- ja rikastustekniikan tiedonhakuopas: Kirjahylly

Työskentele kotona tai kampuksella

E-aineistoihin pääset Oula-Finnasta ja Kirjaston oppaista löytyvien linkkien kautta.

Kampuksilla saat e-aineistot käyttöösi, kun olet kirjautunut Oulun yliopiston käyttäjätunnuksella yliopiston verkossa olevalle tietokoneelle tai langattomaan Eduroam-verkkoon. Muualta yliopiston verkkoon voi kirjautua käyttämällä VPN-palvelua tai etätyöpöytää.

Yliopiston verkon ulkopuolella e-aineistoja voi käyttää kirjautumalla etäkäyttöön. Kirjautumisikkuna avautuu automaattisesti. Kirjaudu Oulun yliopiston käyttäjätunnuksilla. Lisäohjeita etäkäyttöön löydät sivulta E-aineistojen käyttäminen.

Aihealueen lehtiluetteloita

E-lehtiä voi selata aihealueittain Oula-Finnassa.

• Earth Sciences sisältää sekä geotieteiden että maantieteen aihealueen lehdet.

SCImago Journal & Country Rank sisältää tieteenalakohtaisia listoja Scopus-tietokannan sisältämistä lehdistä, konferensseista ja kirjoista. Listoja voi järjestellä erilaisen indikaattorien mukaan.

Lehtiä ja lehtitietokantoja

Sanomalehdet

E-Kirjatietokantoja

E-kirjatietokannoissa hakuja voi tehdä kirjojen sisältöön. E-kirjat löytyvät otsikoidensa kautta myös Oula-Finnasta.

E-kirjaopas sisältää tietoa mm. e-kirjojen lataamisesta.

Tutkimuslaitosten julkaisuja

Sanakirjat ja sanastot