E-kirjat: ClinicalKey Student

ClinicalKey Student

ClinicalKey Student on lääketieteen oppimisalusta, jonka tarkoituksena on vuorovaikutteisesti tukea lääketieteen opiskelua. Tietokanta sisältää kirjoja, videoita ja tiivistelmiä. Palvelun käyttö edellyttää aina henkilökohtaisen tilin luomista, tai olemassa olevilla Elsevier-tunnuksilla kirjautumista, myös etäkäytössä.

Hakuominaisuudet

• Boolen operaattoreita ei voi käyttää
  • Kirjoita hakusanat luonnollisella kielellä
  • Mikäli sanojen on esiinnyttävä hakutuloksessa peräkkäin, kirjoita sanat lainausmerkkien sisälle (fraasihaku). Fraaseja ei voi katkaista katkaisumerkillä
  • Hakutulokset ovat listalla relevanssijärjestyksessä.

Esim. rituximab adverse reactions, rituximab adverse reaction ja rituximab adverse reaction* tuovat kaikki saman määrän hakutuloksia.

Opasvideo ClinicalKeyssä olevien kirjojen kuuntelusta ja lukunäkymän muokkaamisesta

Tunnuksen luominen

1. Siirry Clinical Key -tietokantaan.
  2. Klikkaa kirjautumissivulla "Register here", mikäli sinulla ei ole aiempaa Elsevier-tunnusta.
  3. Kirjaudu jatkossa aina Clinical Keyhin kirjaston sivujen kautta ja tämän jälkeen vielä tekemälläsi Elsevier-tunnuksella.

Saavutettavuus

Kuunteleminen

• Kirjoja on mahdollista kuunnella. Lataa kirja Bookshelf-näkymään, klikkaa yläreunasta kolmea pistettä (More Options) ja valitse Read aloud.
  • Lukunopeutta ja lukuääntä on mahdollista säätää. Valitse hammasratasikoni (Read aloud settings).

Lukunäkymä

• Lukunäkymän taustaväriä, fontin kokoa, rivivälejä ja marginaaleja voi säätää. Klikkaa A-ikonia (Reader Preferences).