Salli tietokantojen evästeet.
Kokeile eri selainta. Käytä uusinta selainversiota: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Microsoft Edge.
Käytä VPN-yhteyttä. / Älä käytä VPN-yhteyttä.
Kokeile selaimen incognito- tai private browsing -tilaa.
Jos ongelmat jatkuvat, ota yhteyttä kirjastoon osoitteeseen elele@oulu.fi.
Katso myös tietokantatemput! Ongelma on usein selaimessa.
Oletko e-kirjatietokannassa, joka on yliopistolla tai ammattikorkeakoululla käytössä?
Oletko avaamassa tai lataamassa e-kirjaa, joka on ostettu vai avoimesti käytössä?
E-kirjatietokannoissa, esim. Ebsco, kirjan lataaminen eli lainaaminen voi vaatia tunnusten tekemisen ko. e-kirjatietokantaan.
Käytä lukuohjelmistakin, esim. Adobe Digital Editions, uusinta versiota.
E-kirja voi olla jo luettavana jollakulla toisella. Osassa e-kirjoista voi olla vain yksi lainattava kappale. Kokeile onnistuisiko varaaminen.
Jos e-kirja ei toimi oikein: tarkista onko kirjaan varauksia ja sitten palauta ja lainaa uudelleen. Ladatun kirjan voi kokeilla poistaa lukuohjelmasta ja ladata se uudelleen.
Kokeile toista kirjaa samassa palvelussa tai eri kirjaa eri palvelussa.
Kokeile mobiilisovellusta, joka on tarjolla ainakin Ellibsillä ja Ebscolla.
Jos ongelmat jatkuvat, ota yhteyttä kirjastoon osoitteeseen elele@oulu.fi.
Jos mikään ei toimi missään, vika voi olla yliopiston tunnuksessasi. Ota yhteys ICT-tukeen.
Ota yhteyttä sähköpostitse kirjasto@oulu.fi, chatitse tai palautekanavan kautta: | Send an email kirjasto@oulu.fi, chat or use feedback channel:
Aina kun huomaat e-aineistoissa ja niiden käytössä ongelmia, ilmoitathan siitä meille. Mitä nopeammin saamme tietää ongelmasta, sitä nopeammin voimme pureutua sen korjaamiseen.
Sähköpostiosoite: elele@oulu.fi
Kerro viestissäsi: