Tietokantojen oppaat: Terveysportti

Keskeisimpien Oulun yliopistossa käytössä olevien tietokantojen pikaoppaat
  • Terveysporti on Duodecimin portaali terveydenhuollon ammattilaisille. Terveysportin keskeinen toiminta-ajatus on helpottaa ja nopeuttaa terveydenhuollon ammattilaisten päivittäistä työtä tarjoamalla näyttöön perustyvaa tietoa lääketieteen ja hoitotieteen aloilta.
  • Sisältää mm. seuraavat aineistot: Lääkärin tietokannat, Hoitotyön tietokannat, Työterveys ja kuntoutus, Hammaslääketiede, Akuuttihoito, Pitkäaikaissairaudet, Duodecim Lääketietokanta, Termit ja sanakirjat ja Käypä Hoito.

Haka-kirjautuminen Terveysporttiin

Jos sinulla ei ole Duodecimin käyttäjätiliä (olet uusi käyttäjä), toimi seuraavasti:
  1. Siirry osoitteeseen www.terveysportti.fi
  2. Valitse kirjautumisikkunassa ”Kirjaudu organisaatiotilillä”.
  3. Valitse valikosta oma organisaatiosi (Oulun yliopisto tai Oulun ammattikorkeakoulu"). Kirjaudu haka-tunnuksellasi (käyttäjätunnukseksi Oulun yliopistossa / Oulun ammattikorkeakoulussa)
  4. Kirjautumisen jälkeen sinut ohjataan palvelun etusivulle.

Voit jatkossa käyttää organisaatiokirjautumista suoraan osoitteissa:
  • www.terveysportti.fi/oulu.fi
  • www.terveysportti.fi/oamk.fi

Seuraavilla kerroilla sinut ohjataan suoraan organisaatiosi kirjautumisnäkymään.

Duodecim-tunnuksen yhdistäminen Haka-tunnukseen (Vanhat käyttäjät)

Oletko rekisteröitynyt Oppiportin käyttäjäksi aikaisemmin? Jos haluat säilyttää aikaisemmat suoritustietosi siirtyessäsi Haka-tunnistautumiseen Terveysportissa ja Oppiportissa, toimi Oppiportti-oppaassa olevan ohjeen mukaisesti.

Voit käyttää Terveysporttia kampuksen verkossa sekä organisaatiosi VPN-yhteydellä (Oulun yliopisto tai Oulun ammattikorkeakoulu) myös ilman haka-kirjautumista.

Terveysporttiin kirjautuminen (Oamk)

Terveysporttiin kirjautuminen (yliopisto)